Als je de poster ziet, weten kinderen en volwassenen meteen of de bovenste afbeelding bij hen past of de onderste.
Dan wordt ook meteen duidelijk waarom je denkt zoals je denkt.
En mocht je merken dat de onderste het beste bij je past, dan bezit je een beelddenkbrein.
Ik kan je zeggen dat is heel mooi, want dan heb je hele mooie eigenschappen.
Zoals mensenkennis, kun je goed visualiseren, heb je vaak ruimtelijk inzicht en een groot rechtvaardigheidsgevoel, en nog meer.
Helaas heb je op school deze kennis niet echt nodig, want daar heb je met rekenen en taal niets aan.
Je krijgt eenmaal geen toets over hoe goed je rechtvaardigheidsgevoel is.
En dan kan je rechtvaardigheidsgevoel je wel eens in de weg zitten.
Je doet zo goed je best met rekenen maar toch wil het niet lukken met automatiseren.
Dat is niet eerlijk.
Probeer beelden te maken in je hoofd van de cijfers 1 t/m 10.
Maak sprongetjes in dat beeld, zo kan je de sommen visualiseren… want daar ben je wel goed in.
En wist je dat van de cijfers 0 t/m 9 alle getallen woorden gemaakt.
Hiermee heb je meteen het geheel van alle cijfers en getalen te pakken.
En dat geheel is nodig om tot rekenen en automatiseren te komen.
Wil je een steuntje in je rug, mail me dan vertel ik je er meer over.
Geen ellenlange sessies want je kind kan het al.. alleen zit je nog niet op het goede pad.
Anders zijn is zo gek nog niet!